Drop Bar Menu

Tuesday, February 1, 2011

PLKN di mata saya :)

assalamualaikum dan salam satu Malaysia .
oke , tup tup dah sebulan aku kat KEM PLKN . baru hari ni aku dapat tengok dunia luar semula .
kem aku terceruk dekat tengah2 ladang kelapa sawit . memang jauh sekali dari kedai , pekan , bandar apatah lagi kota . HAHA

banyak sangat benda yang terjadi sepanjang satu bulan ni dan yang pasti , aku sangat SERONOK dapat duduk kat kem tu . hehe setakat ni lah . memang BEST geyl !

saya mood :D

oke , kem saya sangat unik . kem lain standard kompeni (rumah) guna alpha , bravo , charlie dan delta
KJM guna Jaguar , Cheetah , Leopard dan Tiger . :D
dan dengan bangganya aku mengaku aku kompeni Cheetah . :)

bendera kompeni kami (:

kita mula dengan modul pembinaan Karakter .
ada 8 kelas kesemuanya ,

Hebat
Anggun Lasak
Kental Bergaya
Lincah
Tangkas
Manja
Comel Ceria
Yakin Berani

Tangkas itu kelas saya ?:)

jadual harian ?

0530 : cikgu kejut ; (dah boleh hafal ayat cikgu )

assalamualaikum dan selamat pagi , kepada semua wira dan wirawati kem Jiwa Murni , bangun bangun banguuuuun ~ yang dah bangun tu , kejut kawan2 yang masih tidur . wira dan wirawati muslim , waktu subuh pada hari ini masuk pada jam ____ jadi anda boleh lah bersiap sedia dan pergi bersuci .

0630 : berbaris di padang kawad , nyanyian lagu negaraku , khidmat negara , ikrar , bacaan doa serta kemudian ada Physical Training or for short , PT
0730 : sarapan pagi
0830 : kelas Pembinaan karakter (bulan pertama) , kelas Kenegaraan (sekarang)
1030 : rehat
1100 : sambung kelas
1230 : makan tengah hari , solat , tidur . HAHA
1430 : sambung kelas or activiti-suka-hati-cikgu
1630 : break asar
1730 : riadah
1830 : makan malam
2100 : aktiviti di dewan komandan
2230 : supper
2300 : lights off . wajib TIDUR

oke . berdisiplin tak saya ? HEHE
jadual tak packed sangat pun , rasa kat sekolah dulu lagi packed , nak makan pun rushing , solat pun rushing , tidur pun atas lantai dorm je sempat . HAHAHA serius sekolah lagi penat dari kem . kat kem juga tiada homework , aman damai hidup :)

kesimpulan ; saya sangat enjoy life saya di sana :)
Alhamdulillah ilallah liyadhuli fi hazal kem . HAHA arab dah berterabur . oh tidak ! :)
biar lah , habis PLKN study balik . sebab masuk UIA nak exempted arab , malas nak ulang balik . HAHA insyaAllah . oke , itu serba sedikit general information about KJM

wasalam .



7 comments:

  1. serius , semanja ahli kelasnya . HAHA kelas dorang senyap gak ah . XD

    ReplyDelete
  2. ahahaha..great!!gud to know u r "good" there :D

    ReplyDelete
  3. well , macam kt sekolah lah kan . ana baik . HEHEHE

    ReplyDelete
  4. anggun lasak itu saya kan jat!!!!!!!hahahahah

    ReplyDelete
  5. haha ye ye :) anggun lasak kelas paling hot :)

    ReplyDelete