Drop Bar Menu

Wednesday, March 30, 2011

F.R.I.E.N.D.S :)

Gambar2 Kenangan :)

1 , 2 , 3 Rasional :) (2006-2008)

2 Rasional !

Jamuan 2 Rasional , best ! still remember lakonan Zombie Kampung Strawberry . LOL . haha

Cat kelas 2 Rasional !

Depan kelas :)


Perarakan Merdeka (2007)

Practise Tarian . ada 14 semuanya :D

Burn . HAHA tapi semua happy , kan ?

Hari Persembahan :) 31 August 2007

Dengan Farhah :) always dalam memori .

Trying to be Tugu Negara . LOL . :D


AMALZ EMPIRE :) (2008)

Surprise Party (Oct 2008)

event yang paling buat aku terharu sampai sekarang~


Pangkor Memories (best memory ever! - Oct 2008)

atas Ferry :) Izat , Munirah , Fatimah , Musfirah (BFF's)

HAHAHA . siapa tu ?

<3

mandi laut .

Night Activity

Hangouts (2008)



School SMKSP (2009)

ex-Amals :)

dalam lab bio ~

itu baju saya yang mereka conteng ~ dan itu irfan adib :)

SMAPK (2009)



basketball !! :)


sekolah ^_^



dorm E03


Futsal SBP :) smapk gempak !


Assalamualaikum wtb :)

FRIENDS itu tajuk kita . Mari mula !
oke la , actually aku dah offline tadi , tapi time on the way nak naik bilik tiba2 something came to my mind . Aku pun tak tahu nak bagi apa tajuk bagi post kali ni . tapi macam ni lah muqaddimah ya , aku spesifikasikan kepada rakan2 sebaya aku lah . sebab kita kan dah habis sekolah , dah nak melangkah satu tapak lagi maju menuju masa depan kita sendiri . OUR OWN FUTURE .
So bercakap pasal kawan , bukan nak berfikiran negatif tapi ini adalah hakikat . Lepas ni , about 70% of kawan kita masa sekolah , kita sangatttttttttttt susah nak jumpa . especially budak2 SBP yang batch kita memang tinggal merata2 dalam Malaysia . hehe , i mean , negeri lain2 lah . So kalau yang tak rapat , memang blurr kot bila jumpa tak tahu sangat nak cakap apa , dan yang rapat , mungkin makin berjauhan . <---- ini adalah hakikat .

Aku dah rasa sebenarnya since pindah SMAPK and tinggalkan kawan2 form 1 - 3 dulu .
oke lah , macam ni lah ~
sebelum apa2 , aku betul2 nak minta maaf kalau ada yang tersinggung dengan post aku ni .
emm , macam mana sebenarnya hubungan persahabatan tu boleh makin renggang ? ~
actually bila berpisah , kita tak boleh nak expect kita sentiasa bersama macam dulu . like the old times lah kan kata orang .

so one thing is .. (point aku dah berterabur sebenarnya =.=) to keep in touch !
yup ! keep in touch and tahu perkembangan kawan2 kita .
tapi bukan dengan semua kawan macam tu .
aku tahu , kita mesti ada rasa sayang sangat kat kawan2 kita . dan bila kita dah sayang dia , hati kita jadi makin sensitif tau dengan dia . aku tahu sebab aku pun camtu . dan kita expect dia selalu ingat kita macam mana kita selalu rindukan dia .
aku gunakan diri sendiri lah sebagai contoh ya ~
emm , aku selalu harapkan orang ingat aku , orang contact aku , bila dia contact , mesti happy gila !
tapi itu harapan ~ kena ingat , harapan tak selalu menjadi nyata . bila kita takde depan mata dia , tak mustahil kalau kita semakin dilupakan . walau rapat macam mana kita dulu , tak mustahil kalau dia dah jumpa someone lain yang lebih istimewa dari kita , yang lebih tahu perkembangan dia . kita pun , sama jugak , sedang menjalani hidup bersama orang2 baru .
umm ~ kalau nak ambil situasi aku , aku pindah asrama , nak contact dengan kawan2 lama pun susah . takde phone (aku bukan rulebreaker kot) , dorang pun duduk asrama . and things dah tak macam dulu lagi . maybe still baik , tapi dah tak mesra .

actually , aku rasa salah aku jugak . bila dorang tak contact aku especially on special occasion macam birthday . takde wish ke apa , aku terasa . aku terasa sangat . apa yang datang dalam kepala aku " macam ni ke member ? " . yup , siapa tak terasa . HAHAHA . dah kata pun sensitif kan hati . so bila dorang tegur bila2 ke , or mungkin contact ada sebab tertentu ~ emm , mesti cakap ayat nak touching je

"ye ah , ko ada member baru member lama mana nak ingat ."

"alahh , ko dah hot . sape lah aku ni.. "

"dah ada balak/awek , penting ke kawan lama cam aku.."

"time camni baru ko cari aku kan?"

"ko kenal lagi ke aku weh?"

HAHA familiar kan ayat2 camni ? oke ini ayat aku suatu ketika dulu . biasa lah , selari dengan gelaran aku time form 3 - minah touching . HAHA . tapi serius aku cakap dorang pemujuk terbaik ! aku pun tak tahu jampi apa dorang pakai . sape dorang ? emmm .. :D

emm , so sebenarnya kan , aku sedar .. ayat2 touching and words camni lah yang lagi menjarakkan hubungan dengan kawan2 . hakikat juga , kita memang nak orang ingat kita . so bila depa pujuk kita , kita oke balik . tapi macam mana kalau depa busy ? depa byk alasan ? malas nak layan ? dari mula niat nak perli main2 , dah jadi betul2 terasa . alih2 kita diam je , undur diri senyap2 , rasa diri tak penting . dah dilupakan , menyemak , menyusahkan hidup dia lagi lah apa bagai . last2 ---> ________________________________ (nothing)

aku pun rasa semua orang rimas kalau orang cakap macam tu kan , kita tak tahu , orang ingat kita ke x , entah2 depa ingat je , fikir je , cuma sebab busy tak berkesempatan nak tegur2 kita . pastu dah kita tegur buat macam tu , boleh jadi juga depa terasa . tuduh senang2 je macam tu . so sebenarnya terang lagi bersuluh , sikap macam ni tak baik dalam persahabatan . aku pun actually takde bakat sangat nak memujuk orang . so .. emm , kat kawan2 aku , aku minta maaf kalau maybe aku tak dapat contact selalu ke apa , aku tak lupakan korang , kalau aku ada masa , aku tegur lah , and korang tegur je lah aku . aku layan elok :) aku gembira .

Aku ni memang kalau orang kenal aku la , time jumpa bukan main lagi buat lawak ke apa bagai , havoc semua , tapi memang kalau SMS or contact maya ni , aku kurang sikit . bukan takde , tapi kurang . aku sukaaaaaaaaaaaa sangat kalau dapat jumpa korang . ^^ bila dapat tengok depan2 , dapat cerita macam2 , dapat buat benda sama2 . tapi SMS aku topup pun rm5 boleh tahan gak sebulan . HAHA .
lepas tu , kalau tanya apa cerita - camni la jawapan dalam message . MOST OF US MACAM NI .

"camne , sihat ? apa cerita sekarang?" - "sihat2 , alhamdulillah . emm , aku oke je . ko?"

haha jawapan "OKE JE" tu memang standard kan . bila orang dah jawab macam tu actually aku pun tak tahu nak tanya apa , nak kembangkan perbualan . kita pun dah tak tahu perkembangan depa kan . emmm .. so , ini lah senario dalam hidup kita .

nasihat aku , kalau betul hargai dan sayang kawan tu , ego kita turunkanlah dan maafkanlah kalau dia ada buat kita tersinggung kerana perkara kecil . jangan tunggu ditegur , biar kita yang tegur . dan apa2 yang penting bagi kita macam tarikh kucing kita lahir ke , tarikh kita bercakap ke , tarikh LAHIR kita ke .. kalau kita nak dia raikan , kita ingatkan dia , mungkin dia ingat tapi tak perasan ke ~ and bila kita cakap , dia teringat dan of course dia akan cuba buat kita happy on that special day ~
jangan expect dia ingat ~ sebab nanti kita kecewa bila dia call esok hari dan cakap

"weh , semalam birthday ko kan ? sorry aku lupa nak wish . happy belated . hadiah aku tak sempat beli lah " .

and kita pun macam .... (bapak kecewa!) haha .
so , tak salah kalau gurau ah : (a week before) : weh , birthday aku kau jangan lupa belanja aku hotel 5 star . HAHAHA (padahal tak kisah pun)

anyway , always think positive . keep the negative thoughts away ~ walau apa pun yang jadi . orang tak kisah , orang lupa ke . kita positive ! sebab by thinking positive , kita kurang sikit terasa ni ~ and keep on being happy ~ no matter how it hurts , if we keep on smiling . the presence of other people who smiles along with us , will slowly heal the wound :)

Aku sekarang sedang cuba untuk berubah menjadi positive thinker :) cuba untuk kurangkan touching2 ni , dan nak berkawan dengan semua ! Harta , rupa , pangkat tak jadi ukuran , yang penting keikhlasan . kalau orang nak berkawan dengan aku , aku terima , kalau orang dah tak perlukan aku , aku terima jugak . Hidup kita tak pernah sekali pun kebelakang atau berhenti , life goes on ~ there's not a need for grief or being sad . we meet new people , go to new places and gain new experience . make that experience something that benefits us . Jangan terperangkap dalam masa silam , but juga jangan lupakannya . masa silam takkan jadi kalau kita tetap bawak bersama dengan kita . faham tak ? macam ni , even kawan tu kamcing time dulu2 kat sekolah , and dia past dan kenangan kita , kalau kita dapat kekalkan sampai sekarang . kita tak panggil masa silam . emm , ahhhh ! keling pulak ayat aku . dah . HAHA be happy :)
Allah's with us .

5 comments:

  1. kek tu masih ada ijat:'(
    sob..sob..terharu..:) rindu saat tu..

    ReplyDelete
  2. Berkawan biar seribu, berkaseh jangan sampai mata kelabu.....

    ReplyDelete
  3. semoga ant happy slalu ye ijat :)

    ReplyDelete