Drop Bar Menu

Wednesday, March 16, 2011

PLKN : khidmat komuniti

Assalamualaikum :)
oke , mari sambung laporan khidmat negara kumpulan 1 siri 08/2011 Kem Jiwa Murni , Gunung Semanggol , Perak (panjang gila ayat)

bagi modul khidmat komuniti , aku tak sure apa khidmat komuniti yang kami buat selain derma darah .
kalau dekat asrama tu selalu jugak aku berkhidmat cuci toilet . HAHA tak sangka aku rajin eh , entah , selalu banjir . rimas aku tengok . sekali sekala buat amal apa salahnya kan . :)
sudah , puji diri . habis .

bagi modul khidmat komuniti ni , kem kami adakan kempen menderma darah . adalah 30% daripada 453 pelatih yang menderma . termasuk aku . hee ~

02/03/2011

cerita pasal aku jap , pagi tu , after solat subuh , serius aku dalam dilema , nak derma darah ke tak ? ada masalah peribadi . balik dorm , nak pakai baju kelas . tapi .. erm , Candy , budak sebelah katil aku , sorang je yang pakai baju kelas . yang lain full celoreng . -_-
aku join yang lain - takde keyakinan diri .

but then time berbaris , walaupun cheetah wirawati 2 orang je yang pakai baju kelas nak derma darah , aku buat keputusan untuk turut serta , tak nak menyesal . bila lagi nak dapat peluang macam ni kan ? so after cikgu hafiz kasi peluang kedua , aku berlari balik dorm , iron baju dan pakai . HAHA teruk betul x iron baju lagi . kantoi :D

pengalaman 1st aku derma darah , hmm , aku among yang awal masuk . so time aku tu tak sesak sangat bilik . 1st , kena check blood pressure and borang derma darah . next , check darah cukup ke tak haemoglobin . 2 orang wirawati before aku tak lepas . sebab darah tak cukup haemoglobin . doktor cakap tu memang normal kalau perempuan . fuhh , cabaran . takut gak tak lepas . tapi Alhamdulillah , aku dapat . then check darah , setelah 17 tahun 4 bulan 17 hari aku hidup dan bernafas guna oksigen , baru aku tahu aku darah jenis A . hehe

next stop , derma darah ! cucuk jarum . wah wah wah ~ Allah je tahu macam mana aku rasa time tu , berdebar tahu ? bukan tak pernah kena cucuk jarum , last year baru inject ubat apa tah dalam blood vessel aku ni sebab kena sting dengan lebah . HAHA . ada sikit gerun la . tapi time tu cikgu Din sebelah aku muka relaks je , so aku pun tak gelabah la . sentiasa senyum tatkala pelatih lain & cikgu tengok and and anddddddd especially bila camera datang . hahaha
lenguh , darah aku lambat flow =='

then habis !

so itu je lah kot pengalaman aku derma darah . tapi memang tak puas ah , kalau boleh nak bagi lagi darah banyak2 . HAHA aku rasa , semua orang pun macam ni kan ? lebih kurang la . aku tak rasa apa korang rasa , sorry ya ? oh nah , gambar dari profile cikgu Kamal . haa ~ cikgu tak masukkan gambar aku . penat pose sambil tangan lenguh derma darah . hee ~ takpe lah . pinjam ye gambar cikgu ?

muka redha kan :)

berkhidmat untuk negara ~ berbakti penuh setia ~

eh , jap , kanak-kanak mana sesat ni ? hehe :D

best kan derma darah ?
p/s : cikgu , kenapa gambar dia ada , saya punya tak masukkan ? humphhhh .. :(

pergi zoo taiping ? umm , dikira ke ? oke lah . aku takde apa nak cerita pasal zoo taiping . HAHA sebab biasa2 je .

Chow & Susan

comel macam orang yang amek gambar ni . hehe

weh , obvious gila tak matang =_='

haha , so , itu sahaja , tak banyak nak diceritakan :)
sekian , wasalam .

No comments:

Post a Comment