Drop Bar Menu

Tuesday, March 15, 2011

PLKN : Modul Kenegaraan


Kelas kenegaraan .

antara kelas yang aku ingat nama -

Kelas Lembah Kinta
Kelas Sungai Ujong
Kelas Beruas
Kelas Kancing

lagi empat tak ingat =_=' maaf ya .

Kelas Sungai Ujong . kelas Cikgu Omar Baki merangkap jurulatih multiskill yang paling hot di KJM . handsome kot cikgu Om . hehe :D satu lagi cikgu Ema .
maybe start kelas ni lah kot aku mula rapat dengan cikgu . aku dilantik jadi Timbalan Perdana Menteri (eventhough aku tak tahu apa tugas aku) , ucap selamat pagi cikgu kot bila Khye takde . modul kenegaraan sekejap sangat . tapi macam2 aktiviti buat .
the most belajar DKRT . Daulat Kerajaan Rakyat Tanah air .
Daulat - Buat cogan kata bagi negara Malaysia .
Kerajaan - susun langkah2 mengundi .
Rakyat - lupa
Tanah Air - bina negara ideal

then ada tajuk cabaran dalam negara dan cabaran luar negara .
dalam kelas tak banyak sangat lah aktiviti . sebab sekejap . oke lah .



tapi tak dapat lawan kelas tangkas la . ye lah , orang tu pindah kelas dah . huu ~ hmm , so secara jujur aku kenal 30% je , & aku ingat nama 60% je . yang lain entah . hehe . tapi memang aku rasa lah semangat cinta akan negara tu didoktrinkan dalam diri aku . makin sayang aku kat Malaysia :)

2 comments: