Drop Bar Menu

Thursday, April 28, 2011

1999 - Tadika Years

Assalamualaikum :)
hello world ~ peace be upon you .

Hmm .. I've been kinda busy lately . and will be too in the future .
result UPU akan keluar tak lama lagi kan ? heee . matriks saya tak mohon leww . :D

oke , entah . sebelum masuk U (InsyaAllah) , just nak ingat balik zaman2 aku sekolah dulu . zaman err .. tak matang . Hee :)


(pengaruh after baca blog Syue)

1999 - 6 y/o - tadika Amal
hihu . masuk tadika pun bulan 2 ke bulan 3 . time umur 5 tahun tak nak pergi sekolah . itu pun kena pujuk masuk . so a bit late than others . tapi Alhamdulillah . buku Anakku antara yang cepat habis :)
time ni pergi tadika naik van . tak tahu lah saya ni popular ke apa (oke , serius ko perasan izat) , tapi mesti ada kawan2 yang tunggu depan gate dan happy gila time sampai tu . hm ? HEHE . antara yang ingat - aina , atikah .. umm lg 2 orang kot tak ingat dah .

tiap2 pagi mesti beratur dulu sebelum masuk kelas . pastu nyanyi lagu kanak2 . macam2 lagu . lagu kipas pusing2 . lagu tanya sama pokok . lagu A E I O U . siap dengan gaya ! hehe .

cikgu yang paling saya sayang cikgu Asiah . saya pun rasa dia sayang saya sebab time adik saya Amir punya time (which is 8 years later!) , dia panggil Amir - Izzat . HAHA .

menurut sumber yang boleh dipercayai - saya selalu kena buli dalam kelas . Aina selalu suruh saya siapkan homework dia (dia yang cakap) . hoho ~ so , I'm being bullied masa tadika dulu eh ? siannya .

time rehat suka lego dalam bekas kat bawah tangga , main ramai2 sama2 . HAHA then time makan , makan kat balkoni kelas , baca doa makan ramai2 beserta maksud . :D

time hari sukan , saya masuk banyak acara . dan pernah gantikan budak laki dalam acara lari berhalangan . (rock gilaa) masuk bawah kerusi , lompat sana lompat sini . dan menang ! dapat hadiah stationery holder kayu yang ada tulis temasya sukan tadika amal . oh saya rumah
kuning!
oke lagu sukan entah macam mana boleh ingat lagi .

"Merah biru kuning hijau! warna pasukan! Merah biru kuning hijau.. warna pasukannn! Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allah Allahu Akbar!"

(ohh nak dengar live kena call lah . HAHA)

crush ? hmm .. wohh ~ time ni saya suka sorang budak laki ni , anak kawan ayah . kitorang selalu main sama2 kat rumah dia . pastu sama tadika pulak tu . rapat lah dengan dia . pastu suka kawan dengan dia . weee ~ HAHA bukan crush kot . budak 6 tahun ada ke perasaan suka? =.=

time majlis graduasi , saya masuk nyanyian . nyanyi lagu 10 malaikat :D
jom nyanyi



(click play)

Mari Mengenal 10 Malaikat
Dicipta Allah Daripada Cahaya
Ianya Juga Rukun Iman Ke Dua
Mari Bersama Kita Hafal Namanya

Jibril
Mikail
Ridhwan
Malik
Mungkar
Nakir
Raqib
Atid
Izrail
Israfil Semuanya
10 Malaikat Kita Hafal Namanya

Malaikat Jibril Menyampaikan Wahyu
Daripada Allah Kepada Rasulnya
Mikail Pula Turunkan Rezeki
Dapat Rezeki Ucaplah Alhamdulillah

Malaikat Ridhwan Menjaga Syurga
Wajahnya Manis Berseri Sinarnya
Malaikat Malik Menjaga Neraka
Berdoalah Kita Moga Tidak Ke Sana

Mungkar dan Nakir Menyoal Di Dalam Kubur
Roqib dan Atid Catit Kebaikan dan Kejahatan

Izrail Pula Mencabut Nyawa
Moga Kita Mati Dalam Husnul Khotimah
Israfil Pula Meniup Sangkakala
Itulah Tanda Dunia Kiamat Akhirnya

Sambil Menyanyi Kita Hafal Namanya
10 Malaikat Mari Hafal Namanya
Jibrail
Mikail
Ridhwan
Malik
Mungkar
Nakir
Raqib
Atid
Izrail
Israfil Semuanya
10 Malaikat Mari Hafal Namanya

time ni pakai make up !! 1st time pulak tu , pakai baju macam princess . hehe .

oke lah . tu je lah yang ingat . gambar memang takde lah . malas nak scan :)
next post on sekolah rendah pulak . kot . kalau rajin dan kalau ada orang nak baca lah . :D

oke wasalam .

*guna SAYA macam innocent sikit. hehe*

No comments:

Post a Comment