Drop Bar Menu

Monday, May 16, 2011

Happy Teachers Day :)

Assalamualaikum wtb .
Hello People . I think you've already guessed what my post would be on right ? :)

yup .
Selamat Hari Cikgu !

huu ~ I really wished I could be at school right now . I wanna hug my teachers and tell them they are the best teacher ever ! :) if not , how would I be standing now having with my results and achievements ? semua kerana jasa cikgu2 . beginning ever since cikgu zaman kita tadika dulu .

cikgu tadika . jangan main2 . mereka lah punca root akar bagi segala ilmu yang kita belajar kat sekolah . A B C , nampak simple . tapi disebabkan cikgu2 tadika ni sabar (sangat sabar) ajar kita yang tergagap2 membaca dulu , i - i , b-u- bu . ibu . sampai 2-3 minggu belajar ni je . cikgu tadika jugak lah ajar kita baca doa makan , doa belajar , doa masuk tandas , doa tidur . macam2 doa . siap ajar meaning lagi . kan , so they really contribute a lot to our life .

cikgu sekolah rendah . cikgu sekolah menengah . :)
memang jadi cikgu ni banyak sangat pahala. bukan je turunkan ilmu kat kita , tapi secara sukarela didik jiwa kita , supaya jadi anak bangsa yang berguna , dapat kerja elok2 in the future . jadi pemimpin . lead kita supaya kita masuk syurga .

and cikgu SMAPK .
zaman aku about 50% dari kenakalan aku since sekolah sg pusu dulu . huahua jadi baik sikit lah ,
tapi bila ingat balik . macam mana cikgu boleh sabar tengok anak murid dia tidur dalam kelas (standard duduk asrama kot) , lambat masuk kelas (suka merayau lepak kelas sebelah/bilik guru) , bising dalam kelas (oke aku bising sebab banyak bertanya. :D) . tapi hmm , benda2 tu lah aku banyak buat . tidur takyah cerita . sampai cikgu dari marah pun tergelak je . tengok aku comel sangat kot . tak pun dah penat nasihat . hehe .

bagi aku memang terbaik aa , bila sanggup datang sekolah , walaupun bukan waktu kerja , semata2 nak ajar kitorang , nak ulangkaji , fotostat semua bahan2 kertas2 soalan guna duit cikgu . banyak pulak tu . like , kita nampak tak apa cikgu dah buat ? banyak sangat ! huu ..
tak banyak point post aku . tapi sincerely , from the bottom of my heart .

THANK YOU . THANK YOU VERY MUCH .

teachers .
cikgu tadika , cikgu SRI Al-Amin , cikgu SMI Al-Amin , cikgu SMK Sungai Pusu , cikgu SMAP Kajang , cikgu- cikgu muda . (err.. guru muda saya) , cikgu Kem PLKN Jiwa Murni (semurni jiwa anda :D) , cikgu Driving dan terutamanya , cikgu yang sentiasa ajar kita sampai bila2 , ayah and ibu .

May Allah Repay Your Kindness . :)

No comments:

Post a Comment