Drop Bar Menu

Thursday, May 26, 2011

Lulus/Gagal . It's life anyway .


Assalamualaikum wtb :)
Hello cute fellow readers .

kalau boleh post kali nak guna bahasa arab . asyik english & BM je . Hakhak . tapi tak mampu lak . berterabur arab aku . aku pun tak faham apa aku tulis nanti XD
jatuh saham kalau mamat arab kat UIA nanti baca . HAHA . oke joking .

Hmm ..
ams - 25/5/2011 - ada test JPJ kereta .
hazihil yaum- 26/5/2011 - ada test JPJ motor .

tempat lain2 . cikgu book sebab nak cepat . maklumlah dah nak kena jadi student balik .

so , actually .
semalam aku cuak gak . tipu lah tak cuak . dapat sesi 3 giliran ke 30 . dah cantik dah nombor . hoho . sesi 3 buat petang . oke lah . pagi tu sempat pergi belajar motor .




around pukul 2 start .
buat bahagian 2 dulu .

bukit . parking . 3 penjuru .

bukit .



aku cuak awal2 tu . berdebar hati ni . bukit agak mencabar kot bagi aku . cam nasib je . kalau dapat dapat ah . bukannya boleh kira pun berapa meter dari tiang tu baru tekan brek . agak ah susah sikit . dapat kereta , clutch pendek kot . so memang kena pandai main . huhh .. sabo je lah . bukit lepas . tapi time nak gerak ke depan kereta boleh lak mati . HAHAHA . nasib baik cepat tekan brek . start balik . oke fine dah lulus yang bukit .

masuk parking .


parking . urgh .. aku tension ah dengan clutch , tah ah . kereta cikgu Naim yang aku selalu practise tu senang je kot nak main clutch . sebab panjang kot . so lepas tu smooth je . sikit sikit . time parking oke . takde langgar pape . memang smart . tapi ada gak mati kereta 2 kali . tension betul . HAHA nasib baik lepas . Alhamdulillah .

3 penjuru .


blahhh . part ni paling senang kot . bagi aku ah . sebab aku paling suka buat 3 penjuru . tak complicated . kedepan , reverse , kedepan balik . but this is the part aku fail ! sebab .. grr .. taknak cerita . tp fikir balik aku nak baca balik blog aku 20 tahun in the future . cerita kat anak2 camne ibu dorang fail JPJ test . HAHA . so supposedly semua oke je . but time reverse tu , aku lepas clutch and nak top up sikit minyak nak reverse . sebab clutch dia pelik sikit . lepas banyak je mati . tak sanggup . kat sini mana boleh mati . tapi sayangnya , tak cukup lepas clutch , so time lepas brek tu , kereta gerak belakang sikit . then bila clutch dah main , baru reverse . JPJ tester strict gila ! tu pun kira 4 pergerakan !

(salah ah dia lukis !!)

huaaa . nasib badan lah dapat JPJ strict kan . ayooo . frust gak ah .




bahagian 3 - Jalanraya .
starting , check2 semua dah oke . naik bukit . berhenti kat traffic light . turun bukit , masuk simpang nak masuk jalan besaq . haaa , dah cantik dah semua even bawak macam kura2 kekenyangan . dan2 nak masuk jalan , dah masuk dah ni . tak cukup tekan minyak . kereta tak gerak ke depan . pastu dah tekan lagi baru jalan . alih2 JPJ tester cakap

"adik , ketepi lah adik . ni dah kira gagal ni . memandu secara merbahaya . kenapa adik tak jalan tadi ? nasib baik takde kereta kat belakang . kalau tak boleh accident. sorry saya terpaksa stop test ni."

uwahhh ~ bapak ah . camne boleh camni ? gagal sebab benda simple je . salah sendiri lah kan . huwaaa .. tak tahu nak komen apa . dah gagal , gagal lah , 22hb retest . wish me luck !

__________________________________________________________________________________________________

hari ni - test motor kat IMKL . tempat lain lak . (gambar adalah litar sebenar)



sebab nak cepat
dapat sesi 3 nombor 31 . lebih kurang semalam je kot =.=
tapi alhamdulillah . LULUS . cuak gak especially kat titi . panjang kot . tapi yup . thank Allah bagi lepas . :)


KANDAS !

LULUS :)

lesen P tak boleh keluar lagi lah ,

so kesimpulan , just don't give up too soon . sunshine always comes after a rain , and rainbow will appear next ! how nice . takdir Allah . cantik je . semua ada hikmah . :)

spongebob pun tak putus asa . chaiyok jat ! :D

1 comment:

  1. wah ! motor lepas ! bagus2 !
    kereta tu.. relax2 sudaaah. dah. jangan lepas2 clutch lagi. :)

    ReplyDelete