Drop Bar Menu

Monday, June 6, 2011

student euww..

huh. assalamualaikum wtb :)
Hello sahabat2 diluar sana .

so sekarang aku dah pun bergelar student u . yang lagi best bukan dah budak science , tapi budak arts . :)

sikit ar pengalaman aku nak share sepanjang seminggu kat sini . tak banyak nak cerita . sebab aku rasa program ta'aruf dia sangat .. err.. you know . 2/5 je kot aku boleh bagi . dan2 pulak aku dapat bilik tingkat 4 , tapi ni tak kisah sangat . best gak duduk tinggi2 ni . naik tangga pun boleh exercise . huahua . tapi memang kakak2 committee sangat sangat sangat lah baik hati . disebabkan dorang baik tu lah aku macam =.=

aku xboleh lah dilayan macam totally budak2 . sampaikan nak beratur pun amek masa sejam . satu - satu dorang handle . yang lain duduk tercangak je tengok satu - satu baris diaturkan . panggil kami pun ADIK ADIK (saya dah 18!). huu , beza umur setahun je kot . tapi kalau bukan adik2 nak panggil apa kan ? pastu jalan dalam barisan , bila stop sama2 . adoi .. macam kanak2 pergi schooltrip kot . hee ~ maybe yang jiwa lembut , ayu , sopan tu sangat gembira sebab tak rush ke apa . tapi aku .. hehe .. (=.=') this would be my expression . but overall oke lah , takde lah rasa tak puas hati ke apa . semua oke je . cuma aku je lah eh . jenis2 kaki tak leh duduk diam . ada je nak kesini kesitu , tapi kena panggil berkumpul and tak buat apa-apa , duduk dengar apa tah . my bad . hehe cuba lah jadi cam budak baik dengar cakap jap izat oii :P

CFS IIUM NILAI
alrite , aku dapat tukar course pergi course Human Science . So masuk lah ke Nilai . time daftar tu nama aku takde dalam list senarai , so tak tahu dorm mana . maka tercampaklah aku ke sebuah dorm bersama kawan2 yang senasib dengan aku . huaa .. mula2 aku macam tak puas hati kan . dapat ground floor . depan kedai makan . haishh .. cabaran betul . aku nak saving plus kurus sekali ni . HAHA . dapat awal tu memang membebel sorang2 , nape dapat situ , nape nama aku takde . Tapi tu lah . Allah dah atur yang memang the best dah kan . roommate aku semua style sempoi2 , masyuk beb kawan dengan dorang . baru sekejap dah macam kenal lama . dorm aku pun besar compare dorm2 kat tingkat atas . memang besar . main basikal satu round pun agak boleh berpeluh ah . cehh hiperbola . tapi memang besar lah . study room pun dalam dorm , meja satu sorang . toilet pun sama . rasanya kalau dorm yang atas toilet share dengan dorm lain kot . rasanya ah . tapi aku dah pernah naik . memang agak kecik ah . huu .. maka sangat bersyukurlah aku . Alhamdulillah ya Allah .

1st day takde pape aktiviti , so gerak ronda2 nilai . g giant dengan tesco jalan2 (sebelah je kot) .

2nd day pun ronda2 kampus , pastu aku bawak ah budak2 dorm aku dorang nak tengok nilai ni . (Ceh macam dah lama je duduk)

3rd day , hari ni , pagi2 bangun g jogging . pastu jumpa lah kawan2 yang cam kenal2 camtu . kitorang boleh lak menari poco-poco kat sebelah taman permainan kat dataran nilai . HAHA . layan je lah . budak laki pun takde . hmm ..

overall , setakat ni semangat aku dah bertambah ah . aku suka ah nilai ni . cam freedom lebih sikit , ehh banyak compare tu PJ . tak kisah hari2 boleh keluar sesuka hati asalkan balik before pukul 10 . kalau takde kuliah nak balik rumah pun boleh . tak pun nak gerak g KL ke . shopping ke (one of the thing yang aku TAK suka buat ) tapi kalau pakwe aku Bill Gates boleh ah buat camtu hari2 kan . muahaha . syok ah . uptown seberang jalan je . USIM pun dekat . ramai member kat sana . erm , pagi pun angin sejuk je . luas kot kawasan ni . bersepah2 jalan raya . taman . best ah nak riadah . tak ramai orang . :)
LOVING here setakat ni XD harapnya pasni pun bersemangat lah macam ni .
so , kuliah tak start lagi . boleh lah blogging sat kat library . tak rugi datang sini . niat aku nak baca paper . sekali computer boleh layan FB sekali . huu . papehal jap g nak g cari bilik tv . :D
oke lah . sekian sahaja laporan hari ni . wasalam :)




4 comments:

  1. waaahh. besnya. eit, beli kain kat sane. murah ! haha

    ReplyDelete
  2. ala.ksian nk berbelog kna g library..sabor ye cik izzat!hehe,,smgt=_=

    ReplyDelete
  3. farah : haha kena bajet duit kot masuk u ni . fuhh , cabaran .
    asraf : takpe , tak kisah pun . alang2 dah singgah library online je , pastu baru baca buku . :D

    ReplyDelete
  4. wawawa...hepi nampak..haha..bagus2..keep it up !!!

    ReplyDelete