Drop Bar Menu

Saturday, October 1, 2011

Mengeluh. Terkeluh. Dikeluh.



Haih.. Nasib badan.
Sebenarnya. Banyak sangat benda, aku nak luahkan. Aku nak cerita.
Exam tak habis lagi. Tapi macam-macam hal nya timbul pasal kerja. 
Mula-mula aku fikir sebab tu amanah, tanggungjawab. Aku cuba bersabar. Even banyak karenah.
Tapi sekarang dah sampai tahap menyusahkan aku. Membebankan aku, bila student tanya kita ini itu, nak tanya orang atasan phone tak reti2 nak angkat. Jawapan tak pernah-pernah jelas. Sekejap kata jadi, sekejap tak. Menyusahkan.
Topup pakai duit kita. Call sini, call sana. Mahu macam ni sehari RM50 topup pun senang2 boleh habis. Jawapan tak dapat jugak. Nombor baru dalam phone belambak.


Serius rasa macam tak mahu ambil kisah langsung. Tapi orang bertanya.
Rasa macam kalau boleh nak off je phone. Tapi susah nak contact dengan member2 yang penting.


Kerja SMAC banyak tertangguh. Nak sambung balik lepas habis exam. Tak kisah. 
Ini betul2 amanah sebab kita yang buat program. Kita yang jadi pihak atasan. Kita yang buat keputusan.


Tapi lain halnya bila jadi orang tengah. Bukan kita boleh suka-suka cakap apa-apa yang kita nak. Kena confirmation. Nak confirmkan pulak memang susah gila. Pastu ini cakap ini, itu cakap itu. Menyusahkan.
Ya Allah, tabahkan lah hati aku.


Farid pun kata. 


"Benda ni takde menyusahkan kita kalau pihak yang bertanggungjawab buat kerja. Cuma diorang nak atau tak."


Hah. Betul sangat. Terima kasih menyokong aku.


Adoi Izzat. Cuba husnu zhon sikit. Kan tenang lagi hati macam tu.
Hm. InsyaAllah :)

2 comments:

  1. rilek jat.smoga dipermudahkan sgl urusan ameen! ;D

    ReplyDelete
  2. The keyword: IKHLAS.

    InsyaAllah ada ganjaran menanti di sana. :)

    ReplyDelete